Başvuru dilekçesi ve ilgili dokümanların aşağıda bağlantıları verilmiştir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Hazırlık sınıfında yeterlilik sınavı ve 9 uncu sınıfa geçiş
MADDE 60- (1) Hazırlık sınıfında sınıf geçme, birinci yabancı dil dersiyle (Değişik ibare:RG-15/11/2022-32014) Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı dersindeki başarı durumlarına göre tespit edilir. Diğer derslerdeki başarı durumu, öğrencinin ödüllendirilmesinde dikkate alınır. Hazırlık sınıfında alınan puanlar mezuniyet puanının belirlenmesinde dikkate alınmaz.
(2)(Değişik:RG-13/9/2014-29118) Hazırlık sınıfında sınıf geçmeye esas derslerden ders yılı sonunda başarılı olamayan öğrenciler, üçüncü fıkra hükümlerine göre yeterlilik sınavına alınır. Başarısız olanlar bir yıl daha hazırlık sınıfına devam eder. İkinci yılda da hazırlık sınıfında başarısız olan öğrencilerin okulla ilişiği kesilerek hazırlık sınıfı bulunmayan diğer ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfına bu Yönetmeliğin nakil ve geçişe ilişkin hükümleri çerçevesinde kayıtları yapılır.
(3)(Değişik:RG-13/9/2014-29118) Hazırlık sınıfında öğrenim görmeden aynı okulun 9 uncu sınıfına doğrudan geçmek isteyen öğrencilerin velileri, yeterlilik sınavından 5 gün önce okul yönetimine yazılı olarak başvurur. Başvurusu alınan öğrenciler, birinci yabancı dil dersiyle (Değişik ibare:RG-15/11/2022-32014) Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı dersinden (Değişik ibare:RG-5/9/2019-30879) ders yılının ilk haftası içinde yeterlilik sınavına alınır. Bu sınavlar, sorumluluk sınavlarıyla ilgili usul ve esaslara göre yapılır. Her iki dersten de en az 70 puan alan öğrenciler başarılı sayılarak 9 uncu sınıfa devam ettirilir. Başarılı olamayan öğrenciler hazırlık sınıfına devam eder.
Hazırlık Sınıfı Türkçe/Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı Yazılı Sınavı Hakkında Bilgilendirme Bu sınavın temel amacı; öğrencilerimizin okuma-anlama, dilbilgisi ve yazılı anlatım alanlarındaki becerilerini ölçmektir. Öğrencilerimizin ana dilde okuduğunu anlama, yorum yapabilme; anladığını yazılı dilin sınırları içerisinde doğru, kurallı ifade edebilme yetilerini ölçümlemeyi hedefleyen Türkçe sınavı; toplamda 100 puan üzerinden değerlendirilmekte, aşağıda belirtilen üç temel bölüm ve bunlara bağlı alt başlıklardan oluşmaktadır:
I. Okuma, Anlama, Metin ve Şiir Yorumlama (50 Puan) Metni yorumlama Metinde konu ve ana düşünceyi doğru saptayabilme. Metin örgüsünü oluşturan yan düşünceleri saptayabilme. Metinden çıkarılabilecek ve çıkarılmayacak yargıları bulabilme. Paragrafta Anlam ( anlatım biçimleri, düşünceyi geliştirme yolları; örneklendirme, tanık gösterme ve sayısal verilerden yararlanma ) Cümle düzeyinde anlam ( öznel-nesnel anlatım ) Şiirin anlam ve biçim incelemesi Şiirde konu ve tema Şiirde tür Şiirde uyak, redif, uyak şeması ve örgüsü Söz sanatları ( benzetme, kişileştirme, intak, tezat, mübalağa... ) Metin türleri ( şiir, hikâye, roman, masal, fabl, tiyatro, biyografi- otobiyografi, günlük, anı )
II. Türkçe Dilbilgisi Konuları (30 Puan) Sözcükte Anlam İlişkileri: Temel, yan, mecaz, terim, deyim, somut, soyut, nicel, nitel, genel, özel anlam, eşseslilik, eşanlamlılık, dolaylama, ad aktarması ( deyimler ve atasözleri ). Sözcük Türleri İsim, sıfat, zamir, zarf, fiil, fiilimsi. Cümlenin Ögeleri Özne, nesne, tümleç, yüklem. Cümle Türleri Anlamına, dizilişine, yüklemine, yapısına göre cümleler. Anlatım Bozuklukları Dil bilgisi yönünden anlatım bozuklukları Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri
III. Yazılı Anlatım (20 Puan) Soru kökünde istenilen ögeler göz önünde bulundurularak uygun biçimde kurgulanmış, yazılı anlatım kurallarına uygun, bütünlüklü metinler değerlendirme kapsamında olacaktır.
Ortaöğretim Hazırlık Sınıfı Türkçe/Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabını pdf formatında indirmek için https://www.eba.gov.tr/ veya https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ adreslerini ziyaret edebilirsiniz.
Grammar:
1.Nouns 2.Adjectives 3.Verbs and Verb Tenses 4.Adverbs 5.Direct and Indirect Speech 6.Relative Clauses
1.Nouns Plural form of nouns Countable and uncountable nous Compound nouns List of nationalities in English How to form the possessive Pronouns
2.Adjectives Form and placement of adjectives Functions of adjectives The order of adjectives in a sentence Comparisons Comparative and superlative adjectives Irregular comparatives and superlatives Superlatives Comparisons using THAN Comparisons using AS Negative comparisons using NOT AS
3.Verbs and Verb Tenses Verb tenses in English Conditional If and the unreal past Zero conditional Type 1 conditional with IF Forming the type 2 conditional Type 2 conditional sentences Using UNLESS in conditional sentences Future Future verb forms Simple future tense Present continuous for the future Using the simple present tense to express the future Future with GOING TO Passive Voice Passive voice How to use the passive voice Past Simple past tense Past continuous tense Past perfect tense Present Simple present tense Present continuous or present progressive tense Present perfect tense Present perfect tense with EVER, NEVER, ALREADY, & YET Present perfect or simple past tense Present perfect tense with FOR and SINCE
4.Adverbs The functions of adverbs Adverbs of place Adverbs of manner Comparative and superlative adverbs Articles Definite articles Definite and indefinite articles Quantifiers Quantifiers that answer HOW MUCH? and HOW MANY? Quantifiers MANY, MUCH, FEW, & LITTLE The quantifier ENOUGH Cardinal and ordinal numbers, percentages Quantifiers with countable and uncountable nouns The quantifiers FEW and LITTLE The relative adverbs SOME and ANY Compound nouns made with SOME, ANY and NO
5.Direct and Indirect Speech Indirect and Direct Speech Tense changes when reporting speech Question forms when reporting speech
6.Relative Clauses
Reading Comprehension Öğrencilerin en az B1 düzeyindeki İngilizce metin, makale gibi yazılı her türlü dokümanı doğru bir şekilde okuyabilecek ve anlayabilecek düzey ve yeterliliğe sahip olmaları gerekmektedir. Listening Compehension Öğrencilerin en az B1 düzeyindeki İngilizce yapılan konuşmaları anlayabilecek düzeye ve yeterliliğe sahip olmaları gerekmektedir. Writing Ability Öğrencilerin en az B1 düzeyinde verilen herhangi bir konuda doğru ve anlamlı cümleler kullanarak bir metin oluşturabilecek yeterliliğe sahip olmaları gerekmektedir. Speaking Ability Öğrenciler, en az B1 düzeyinde kendilerine verilen güncel hayata dair herhangi bir konuda konuşabilme yetisi ve düşündüklerini İngilizce olarak karşısındakine aktarabilme yetisine sahip olmak durumundadırlar.
Ortaöğretim Hazırlık Sınıfı Birinci Yabancı Dil/İngilizce Ders Kitabını pdf formatında indirmek için https://www.eba.gov.tr/ veya https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ adreslerini ziyaret edebilirsiniz. Uyarı/Açıklama:
3. Yeterlilik Sınavına Başvuru Dilekçesini "Word" formatında indirmek için tıklayınız.
|
Adres:
Çimenli Mah. Kolej Sok. No: 56 ORTAHİSAR/TRABZON
Telefon
(046) 232-6221